Monday 10 September 2012

Ada Kita Ambil Tahu Semua ni?




Tidak dipandang sebagai perjalanan yg utama kecuali kepada tiga masjid yaitu masjidku ini,al-Masjidil Haram dan al-Masjidil Aqsa. Solat di dalam masjidku ini lebih utama dari seribu solat di masid lainnya kecuali di al-Masjidil Haram

(H.R. Bukhari,Muslim dan Ahmad,Abu Dawud,an-Nasai dari Ibnu Majah yg bersumber dari Abu Hurairah) 



SubhanaALLAH.

tingginya kelebihan Masjid Al-Aqsa, bukan? tapi pernah tak ambil tahu keadaan masjid yang ke dua tertua di dunia ni? kalau pernah, tahniah sebab masih lagi ambil berat tentang keadaan Islam sekarang ni. 

tahu tak yang Yahudi tengah gigih sesuka hati dorang rebut Masjid Al-Aqsa kita ni? tahu tak rejim Zionis ilek je gali gali bawah Masjid Al-Aqsa sebab nak rosakkan masjid yang diberikan ganjaran pahala yang amat banyak untuk siapa bersolayt di sana?

itu la keadaan sekarang. Yahudi seboleh bolehnya nak rosakkan Masjid Al-Aqsa kita ni dengan harapan  dorang yang kemain tinggi untuk merosakkan Masjid Al-Aqsa dan membangkitkan semula Temple of Solomonkebanggaan Yahudi laknatullah. 

keadaan%2Bmasjid%2Bal%2Baqsa%2B%25285%2529 Keadaan Masjid Al Aqsa Sekarang

 Keadaan Masjid Al Aqsa Sekarang   Keadaan Masjid Al Aqsa Sekarang
ihsan : Gempak  

sayangnya sekarang, Umat Islam yang nak dapatkan kelebihan bersolat di Masjid Al-Aqsa terpaksa bersolat di luar masjid. macam macam perangai Yahudi dorang buat untuk musnahkan masjid ni. Tahun 2000 dulu, adalawatan penuh provokasi oleh Ariel Sharon yakni Perdana Menteri Israil ke kompleks Haram al Sharif. tskkk T_T

tapi tak banyak kita kita yang tahu semua ni. sebab kita tak nampak pentingnya semua ni dalam agama kita.kita cuma nampak untuk kepentingan diri kita saja. kita tak ada semangat untuk selamatnya Masjidil Aqsa ni. kita cuma tahu selamatkan diri kita.

kalau kita sayang Masjid kita ni, kalau kita cuba berusaha untuk dapatkan balik Masjidil Aqsa, kalau kita benci perangai Zionis, apa kata kita cuba ambil tahu lebih pasal keadaan Masjidil Aqsa sekarang? kita cuba tanamkan rasa bertanggungjawab untuk selamatkan Masjidil Aqsa kita semua. kita attend seminar untuk selamatkan Masjidil Aqsa dari rejim Zionis.

♥ Terima kasih sudi membaca ! Kalau suka LIKE dan Komen lah ye ! ♥

0 ❤ Pengomen ! ❤: