Saturday 17 December 2011

cinta di laman muka buku !

bismillahhirahmanirrahim .. assalamualaikum ??

terasa rajin aku nih ,, hari2 menaip entri .. hahah ! al-maklumlah boring cuti2 camni..hari nih aku ada cerita cikit yang nak dikongsikan nan korang .

hari pertama seorang pengguna facebook , yakni seorang wanita yang sering berkongsi gambar,rata-ratanya foto aksi lagak berahi. mungkin terasa dirinya agak comel  disitu telah meng'update "status" kalau cinta ibarat penyakit , aku taknak makan ubat.Biar aku merana  diserang penyakit ini kerana aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!status yang merobek jiwa ini berjaya mendapat jumlah "LIKE"yang tinggi dalam masa yang singkat.
ibarat orang bercinta lah nih

fenomena meraih cinta di facebook memang popular di zaman kegemilangan ini.hanya perlu login sahaja,cinta sudah berada di depan "screen komputer".namun cinta di facebook tak seindah yang digambarkan di status.bagi aku cinta jenis ini hanyalah untuk memenuhi aplikasi yang ada pada facebook tersebut.

maka dengan itu tidak hairanlah status di facebook single berubah kepada in a relationship with ? begitu juga sebaliknya.dan tersangat mustahil status itu akan di "upgrade" ke engaged ataupun married kerana cinta di facebook akan putus di tengah wall.bagaikan internet kehilangan sambungannya..heheh !

hari kedua,wanita ini meng'update status lagi"cinta itu hanya menyakitkan!"juga mendapat jumlah like yang tinggi, seiring dengan itu status perhubungan bertukar kepada "single".selang beberapa hari kemudian wanita ini meng'update status lagi"disaat aku memerlukan seseorang,kau hadir mengisi ruang hatiku yang kosong ini".tup-tup status kembali kepada in a relationship bersama teruna facebook yang lain.

melihat daripada fenomena ini,aku mula memeditasi"boleh percaya ke mendapat cinta di facebook"jawapan aku mendapat cinta di facebook penuh dengan kemunafikan dan keburukannya boleh menyebabkan jiwa menjadi kacau bilau.mana tidaknya,malu dapat,kritikan pon dapat.permasalahan ini sering berlaku kepada remaja(agak2 sama umo nan aku x)ataupun belia yang kemaruk cinta..hahah !konklusinya tidak mudah untuk mengetahui orang itu benar2 jujur berhubungan dengan kita.tambahan lagi di alam maya yang penuh kepura-puraan ,kerana masing2 mempunyai agenda yang tersembunyi.jadi berhati-hati lah eak ! hahah !

thanx kalo sudi nak membaca entri kunta's kinte yang agak membosankan ini .hahah !
p/s:menaip entri dalam keadaan lapar..hwuaaa
k la ek babai !!

♥ Terima kasih sudi membaca ! Kalau suka LIKE dan Komen lah ye ! ♥

0 ❤ Pengomen ! ❤: