Sunday 4 December 2011

puasa 10 muharram hari asyura

puasa taw
bismillahirahmanirrahim..
assalamualaikum??

wazzupwazzup,,hai korang semua sihat x??harap2 sihat la hek!hari nih aku rasa rajin nak menaip entri la pulak..harap2 korang rajin nak membaca entri aku yang xmenarik nih..korang tahu x yang sekarang nih kita dah masok tahon baru??(mesti tahu punya)hari nih dah 9 hari kita di tahon baru maknanya kita dah masuk 9 muharram taw!korang dah cek ke diri korang??(ada perubahan x)heheh..selalunya kalo masok bulan muharram nih penduduk kg penin lalat(bukan penduduk penin lalat je)mesti sebok dok buat bubur asyura kan??korang penah makan x??aduh,aku cakap pasal makan la pulak!sebenarnya aku nak puasa la besok(puasa pada 10 muharram)hari asyura tu..sunat taw untuk kita berpuasa!kunta's kinte harap korang dapat puasa lah besok eak.tapi besok xdak lah korang boleh pegi bazar ramadan sebab nih puasa sunat je..kalo korang nak berpuasa besok aku boleh bagi dye punya niat puasa..nih dye niat puasanya!

"sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala"

nak tahu apa fadilatnya x kalo kita berpuasa tu??
kita diberi pahala seribu kali Haji,seribu kali Umrah,seribu kali syahid dan diharamkan dari  neraka.
*tu pon kalo kita x melanggar apa yang patut*

selamat beramal yer^-^
thanx kalo korang sudi nak membaca!
#babai#

♥ Terima kasih sudi membaca ! Kalau suka LIKE dan Komen lah ye ! ♥

0 ❤ Pengomen ! ❤: